Siirry suoraan sisältöön

Sydänsuomessa

Euroopan unionin osarahoittama
Keski-Suomen liitto

Sydänsuomen yhteistä matkailuviestintää edistettiin iloisissa tunnelmissa

Alueen yritykset ovat avainasemassa, kun luodaan alueen yhteistä brändiä ja viestintää

Yhteinen viestintä ja brändityö on iloinen asia. Sydänsuomen alueen luontomatkailun brändiä ja viestintää kokoontuivat Wiitatuvalle pohtimaan yhdessä Aino Erkkilä (takana vas.), Jenni Leppilahti, Marja Vilander, Jyrki Nikki, Terhi Mäkinen, Ville Varis, Anne Hakkarainen, Tiina Toivonen, Marja Hakkarainen (edessä vas.), Jasmine Välikangas, Jenni Numminen, Marja Suominen, Mikko Kalliola ja Markus Kauppinen. Kuva: Anne Kalliola

 

Yhteistä tekemistä ja boostia viestintään

Viitasaarella, upeassa Wiitatuvan miljöössä kokoontui ennen vappua iloinen joukko Sydänsuomen matkailutoimijoita yhdessä miettimään alueen luontomatkailun brändiä ja viestinnän toimenpiteitä. Työpajan lopputuloksena alueelle saatiin koottua viestintätyöryhmä, joka ottaa koppia eri tasoilla kehitteillä olevasta alueen viestintäsuunnitelmasta. Yrittäjiä kannustetaan olemaan itse aktiivisia ja tuomaan mielipiteitään esille. Samalla heitä rohkaistaan viestimään alueen yhteiseksi hyväksi. Viestintätoimenpiteitä alueen brändin ja viestintäsuunnitelman osalta johtaa Mikko Kalliola, Kalliola la Land Oy:stä, joka voitti toimenpiteen kilpailutuksen aikaisemmin keväällä.

Sydänsuomen tarinoista uusia tuotteita ja kiinnostavuutta

Tarinat kiinnostavat ihmisiä ja Sydänsuomessa-alueelta onkin löydettävissä useita mielenkiintoisia tarinoita ja mystiikkaa. Niiden hyödyntäminen niin viestinnässä ja markkinoinnissa kuin uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä on keskiössä. Sydänsuomen luontomatkailun kasvuohjelma -hankkeessa autetaan yrityksiä myös uusien tuotteiden luomisessa sekä niiden valjastamisessa digitaalisesti ostettaviksi matkailutuotteiksi.

Sydänsuomen luontomatkailun kasvuohjelma -hankkeen puitteissa Sydänsuomen alueelle on yhteistyössä matkailutoimijoiden sekä tarina-asiantuntija Anne Kalliomäen, Tarinakone Oy:stä, kanssa luotu oma ydintarina, josta alueen viestinnällinen ilme ja tone of voice jatkossa muodostuu. Sydänsuomen suon laulu –nimeä kantava ydintarina julkaistaan tiistaina 28.5. Kyyjärvi Campingissä, samanaikaisesti nyt luotavan viestintäsuunnitelman yhteydessä.

Tervetuloa siis kuulemaan, miltä Sydänsuomalaisen suon laulu kuulostaa ja minkälaisen tunnemaailman se alueestamme luo. Tapaamme Kyyjärvi Campingissä (Kalliorannantie 82, Kyyjärvi) ti 28.5. klo 16 Sydänsuomen viestinnän merkeissä.

Nämä toimenpiteet Sydänsuomessa mahdollistaa Sydänsuomen luontomatkailun kasvuohjelma -hanke, joka on Euroopan unionin osarahoittama. Rahoituksen myöntää Keski-Suomen liitto.