Alueen yrityksille järjestetään valmennuksia, joiden asiantuntijoina toimivat mm. Visit Finland Akatemian huippuosaajat Pirjo Räsänen ja Kirsi Mikkola.
Nyt ollaan tärkeän asian äärellä. Jos matkailutoimija ei tänä päivänä näy verkossa ja hänen palvelunsa eivät ole ostettavissa digitaalisesti, yritystä ei ole olemassa. Sydänsuomen luontomatkailun kasvuohjelma -hanke auttaa alueen matkailutoimijoita tulemaan näkyväksi.
Hankkeen toimenpiteinä toteutetaan neljä (4) matkailutoimijoille suunnattua työpajaa, joissa perehdytään digitaalisesti ostettavien tuotteiden suunnitteluun ja toteutukseen. Valmennussarja tukee koko Sydänsuomen alueen löydettävyyttä ja ostettavuutta luontomatkakohteena.
Valmennussarjan toteuttavat Johku Oy:sta Minna Mikkola sekä Nice Group Consulting Oy:stä Pirjo Räsänen ja Kirsi Mikkola, jotka molemmat ovat Visit Finland Akatemian valmentajia. Mukaan valmennuksiin voi ilmoittautua tästä linkistä viimeistään viikkoa ennen kyseisen valmennuksen alkua.
Valmennusten ajankohdat ja sisällöt
- Perusta Johku -etäkoulutus ma 6.5 klo 14–16
Tämän etäkoulutuksen avulla pääset alkuun Johku-kauppapaikan kanssa. Koulutuksessa opit Johkun perustamiseen liittyvät asiat kauppapaikan käyttöönotosta aina ensimmäisten tuotteiden luomiseen asti. Kouluttajanasi toimii Minna Mikkola, joka vastaa kauppiastuesta ja viestinnästä Johku Oy:ssa. - Ymmärrä asiakasta -miten rakennan asiakaslähtöisiä tuotteita ja tuotekortin –
työpaja, ti 21.5 klo 14–18, Wanhat Wehkeet, Erämäentie 368, Karstula
Tämän työpajan avulla syvennytään Pirjo Räsäsen johdolla asiakasymmärrykseen ja
palvelumuotoiluun. Työpajassa opit myös käytännössä tuotteistamaan ja rakentamaan tuotekortin. Työpaja sisältää ennakkoon annettavan kotitehtävän ohjeineen. Kotitehtävä liittyy oman asiakasymmärryksen rakentamiseen. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu. - Hinnoittele kannattavasti -työpaja, ti 28.5 klo 11.30–16, Kyyjärvi Camping, Kalliorannantie 82, Kyyjärvi
Tässä toiminnallisessa työpajassa rakennetaan ymmärrystä hinnoittelusta, hinnoittelun haasteista ja hinnoittelukeinoista. Opitaan yhdessä, jaetaan käytäntöjä ja hyväksi havaittuja keinoja, saadaan vertaistukea ja rakennetaan yhteistyötä. Työpaja sisältää ennakkoon annettavan kotitehtävän ohjeineen. Kotitehtävä liittyy omien hinnoittelukeinojen – ja strategian käytäntöihin. Kouluttajana toimii Pirjo Räsänen. Tilaisuuden alussa on lounastarjoilu (0,5 h) ja puolessa välissä kahvitarjoilu. HUOM! Jää toki myös pidemmäksi aikaa. Työpajan jälkeen klo 16–18 julkaistaan nimittäin Sydänsuomen matkailun uusi viestintä- ja brändisuunnitelma, jonka tulee esittelemään Mikko Kalliola Kalliola la land Oystä. - Löydy digitaalisesti ja varmista ostettavuus -työpaja, ti 11.6. klo 11.30–18, Koto Hotelli, Keskustie 2, Pihtipudas
Valmennuksessa nostetaan Kirsi Mikkolan johdolla yhteisesti keskustellen ja harjoitusten avulla esille matkailutuotteen digitaalisen löydettävyyden ja ostettavuuden kannalta merkityksellisiä sisältöjä. Osallistujat saavat myös tärkeää tietoa yrityksensä tämänhetkisestä löydettävyydestä. Päivän aikana tehdään harjoituksia tuotteiden löydettävyyden ja ostettavuuden parantamiseksi Johkun avulla. Käydään läpi myös Sydänsuomessa -Johku-alustan mahdollisuuksia yrityksille. Tilaisuuden alussa lounastarjoilu (0,5 h) ja puolessa välissä kahvitarjoilu.
Lämpimästi tervetuloa valmennuksiin! Valmennukset ovat tarkoitettu Sydänsuomessa-alueen matkailutoimijoille ja -kehittäjille ja ne ovat alueen toimijoille maksuttomia.
Valmennukset mahdollistaa Sydänsuomen luontomatkailun kasvuohjelma -hanke, joka on Euroopan unionin osarahoittama. Rahoituksen myöntää Keski-Suomen liitto.